• Facebook

Google zet mobielvriendelijke websites bovenaan

In een eerder Blog heb ik al uitleg gegeven over mobielvriendelijke websites en repsonsive design. Vanaf 21 april 2015 wordt dit onderwerp nog veel belangrijker omdat op die dag de nieuwe update van Google zal plaatsvinden. In die update gaat Google websites die mobielvriendelijk/responsive zijn hoger plaatsen dan websites die dat niet zijn. Volgens de verklaring van Google zelf heeft dit te maken met de nog steeds groeiende massa internetgebruikers op mobiele telefoon of tablet. Google wil deze gebruikers optimaal voorzien van informatie en dat kan alleen als de content is aangepast naar het device. Zo dwingt Google eigenaren om hun website aan te passen naar mobielvriendelijk.

Is jouw website mobielvriendelijk?

Je kunt bij Google eenvoudig testen of je website mobielvriendelijk is: Google's Mobilefriendly test

rotterdam mobielvriendelijk google responsive

En nu?

Als je website al mobielvriendelijk is hoef je niets te doen. Je zult vanzelf merken dat je meer bezoekers op je site krijgt en dus meer rendement uit je website kunt halen. Als je website echter niet mobielvriendelijk is zul je het omgekeerde merken; minder bezoekers en minder rendement.

Hulp nodig?

Eudokiainternet & Design uit Rotterdam kan je helpen om dit op te lossen en weer meer rendement uit je website te halen. Of dat eenvoudig is of iets gecompliceerder is afhankelijk van het systeem waarin jouw website gemaakt is. De kosten zullen varieren tussen de 300 en 700 euro voor een standaard website. Wil je een offerte op maat? Vraag dan een vrijblijvende prijsopgave aan per telefoon of email.

 


Diverse beursmaterialen ECOP

 

bannerdisplay

Voor het European College of Phlebology hebben wij enkele materialen voor een vakbeurs mogen ontwerpen. De stichting is nog maar kort geleden opgericht en de beursdeelname was er vooral op gericht om meer bekendheid te verkrijgen. Met de bannerdisplay van ruim twee meter hoog konden de bezoekers nauwelijks om het ECoP heen. Voor alle geïnteresseerde lagen er de door Eudokia Internet & Design ontworpen folders klaar. De folders en banner hebben een strakke en zakelijke uitstraling gekregen wat als basis zal dienen voor de huisstijl in de toekomst. 

folder ontwerp rotterdam


Socialmedia campagne met creatieve content

Rotterdam december 2014

Voorafgaand aan het Bokbierfestival kreeg Eudokia Internet & Design de opdracht van het Bokbierfestival om via Social Media zo veel mogelijk mensen te bereiken om het komende festival onder de aandacht te brengen. In plaats van een groot budget te reserveren voor advertenties op Facebook en Twitter is er voor gekozen om met creatieve content een groot bereik te zoeken . Voorafgaand en tijdens het festival  heeft Eudokia Internet & Design de posts op Facebook en Twitter verzorgd. De laatste 10 dagen werd er dagelijks een teaser geplaatst die op een grappige manier het aftellen tot het festival in beeld bracht.

De resultaten van de online campagne waren bijzonder succesvol. Het aantal volgers op Twitter groeide met 30% en op Facebook kreeg het festival er zelfs meer dan 1000 likes bij. Het bereik liep in de laatste week zelfs op tot 4687 views per dag. Het was dan ook geen verassing dat het festival op de populaire dagen zoals vrijdag en zaterdag bomvol zat. In de avonduren stonden er zelfs grote rijen buiten te wachten op het Damrak. In totaal zijn er ruim 10.000 bezoekers op het festival geweest. De Facebook pagina van het bokbierfestival is hier te bekijken: https://www.facebook.com/pintbokbierfestival

Met deze campagne hebben we maar weer eens aangetoond dat goede en creatieve content vanzelf wordt geapprecieerd door de social media gebruikers. Dit levert kwalitatief veel betere Likes op dan die van advertenties. Daarnaast zorgt het voor een positieve houding ten opzichte van uw organisatie.



Wilt u ook creatieve en waardevolle content creëren voor uw social media? Neem dan contact op met Eudokia Internet & Design op telefoonnummer 010-4660272. Wij zijn niet bang voor een proefperiode om onze waarde te bewijzen.



Website gemaakt voor drs. Boonen

Rotterdam januari 2015

Al 25 jaar is drs. Boonen gespecialiseerd in cosmetische behandelingen zoals liposuctie, lipoedeem, ooglidcorrectie, spataderbehandelingen, buikwandcorrectie en injectables. De combinatie van medische kennis en oog voor de cosmetische resultaten heeft hem vanaf het begin gefascineerd. Drs. Boonen is directeur bij Polikliniek de Blaak en heeft daarnaast nog een eigen lijn met verzorgende producten voor de benen. Om wat meer van zijn persoonlijke interesses en ideeën te kunnen laten zien heeft hij Eudokia nternet & Design gevraagd een eigen website te ontwikkelen. Het resultaat is hier te zien: www.drsboonen.nl

 

 

De website is gemaakt in samenwerking met Multisant uit Rotterdam. Eudokia Internet heeft zowel de vormgeving als de teksten en foto’s verzorgd. Voor het onderhouden van de website en het creëren van nieuwe inhoud is er een servicecontract afgesloten. In de komende periode zal Eudokia Internet & Design een aantal patiënten interviewen voor de testimonials. Zo blijft de website dynamisch en dat zal de vindbaarheid in Google bevorderen. De website is ook responsive ( past zich automatisch aan naar mobiele telefoon of ipad).

Wilt u ook zo’n mooie en professionele website laten maken? Neem dan contact op met Eudokia Internet & Design in Rotterdam.

 


Teksten schrijven voor een nieuwe website

Rotterdam september 2014

Een websitebezoeker is streng maar rechtvaardig en wil in een oogopslag weten waar de site over gaat. Als een bezoeker niet binnen enkele seconden het gevoel heeft dat een website iets voor de bezoeker kan betekenen is die vertrokken. In eerdere blogs hebben we al het belang van fotografie en vormgeving besproken. De teksten zijn minstens zo belangrijk. De bezoeker scant de koppen, foto’s en bijschriften razendsnel af en besluit dan eventueel de bovenste regels te gaan lezen. Het is dus een kunst om de inhoud daarna aantrekkelijk te houden.

tekst nieuwe website rotterdam

Tips voor goede webteksten

  1. Kom direct ter zaken
  2. Schrijf in korte, duidelijke zinnen
  3. Houd de zoekvraag van de bezoeker voor ogen
  4. Probeer verschillende teksten uit en meet de resultaten
  5. Zorg voor een goede opbouw met koppen, intro, en afsluiting.

Aanzetten tot actie

Na het lezen van de eerste zin moet duidelijk zijn wat de boodschap van de pagina is. Probeer na te denken over de verwachting en het doel van de bezoekers. Waarom is een bezoeker op je site gekomen en wat hoopt deze daar te vinden. De koppen in de tekst moeten de bezoeker aansporen om te gaan lezen. Er zijn verschillende marketingformules voor het schrijven van een goede tekst die uiteindelijk aanzet tot actie. De meest bekende is de AIDA formule. De letters staan voor Attention, Interest, Desire en Action; kortom trek de aandacht, wek interesse, laat de klant verlangen naar een product of dienst en zet aan tot actie.

Wil je een website laten maken met goede webteksten? Maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek of vraag een vrijblijvende offerte op.



 Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 - 4660272.