Menu Sluiten

Tips voor een goed logo ontwerp

Het logo van een bedrijf zegt vaak veel over de ondernemer. Onbewust plaatsen we een bedrijf in allerlei categorieën op basis van de eerste indruk van het logo. Dat heeft met de gebruikte kleuren en het lettertype te maken en vormen die al dan niet in de mode zijn. Het is niet voor niets dat grote ondernemingen soms miljoenen uitgeven aan het restylen van een logo, terwijl de gewone man op straat het verschil amper ziet tussen het oude en nieuwe logo.

Naast de typografie (lettertype) en kleuren wordt er vaak gekozen voor een illustratie bij de tekst. Het kan handig zijn als aan dit plaatje te zien is wat een onderneming doet. Veel ondernemingen hebben echter een veel te uitgebreid pakket aan diensten of producten om dat allemaal in 1 plaatje uit te drukken. Het is dan beter om het logo uniek te maken door het juiste gebruik van typografie en kleuren. Eventueel aangevuld met algemene vormen.

Voordat je besluit een logo te laten maken moet je een globale marketingstrategie op papier of in elk geval goed in je hoofd hebben. Is jouw product of dienst uniek, goedkoop of duur, wie is je doelgroep en meer van dat soort vragen. Op het moment dat je dat helder voor ogen hebt is het proces van het logo ontwerpen succesvoller. De vormgever heeft die informatie nodig om een passend ontwerp te maken dat aansluit bij jouw marketingstrategie.

Als het logo naar tevredenheid is ontworpen moet er ook nog een huisstijl worden vastgelegd zodat alle communicatiemiddelen, van nieuwe website tot folders, allemaal dezelfde uitstraling krijgen.

Wil je een nieuw logo laten ontwerpen en zou je een vrijblijvend gesprek willen? Maak dan een afspraak bij ons in Rotterdam of bij jouw bedrijf.

Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 – 4660272.