Teksten schrijven voor een nieuwe website
Rotterdam september 2014
Een websitebezoeker is streng maar rechtvaardig en wil in een oogopslag weten waar de site over gaat. Als een bezoeker niet binnen enkele seconden het gevoel heeft dat een website iets voor de bezoeker kan betekenen is die vertrokken. In eerdere blogs hebben we al het belang van fotografie en vormgeving besproken. De teksten zijn minstens zo belangrijk. De bezoeker scant de koppen, foto’s en bijschriften razendsnel af en besluit dan eventueel de bovenste regels te gaan lezen. Het is dus een kunst om de inhoud daarna aantrekkelijk te houden.
Tips voor goede webteksten
- Kom direct ter zaken
- Schrijf in korte, duidelijke zinnen
- Houd de zoekvraag van de bezoeker voor ogen
- Probeer verschillende teksten uit en meet de resultaten
- Zorg voor een goede opbouw met koppen, intro, en afsluiting.
Aanzetten tot actie
Na het lezen van de eerste zin moet duidelijk zijn wat de boodschap van de pagina is. Probeer na te denken over de verwachting en het doel van de bezoekers. Waarom is een bezoeker op je site gekomen en wat hoopt deze daar te vinden. De koppen in de tekst moeten de bezoeker aansporen om te gaan lezen. Er zijn verschillende marketingformules voor het schrijven van een goede tekst die uiteindelijk aanzet tot actie. De meest bekende is de AIDA formule. De letters staan voor Attention, Interest, Desire en Action; kortom trek de aandacht, wek interesse, laat de klant verlangen naar een product of dienst en zet aan tot actie.
Wil je een website laten maken met goede webteksten? Maak een vrijblijvende afspraak voor een gesprek of vraag een vrijblijvende offerte op.
Heeft u interesse? Neem daan contact met ons op via telefoon 010 – 4660272.
Recente berichten
- Duurzame marketingartikelen: Maak een verschil met bewuste keuzes
- Het belang van het bepalen van je doelgroep
- De juiste fooienpot verhoogt je inkomsten als dienstverlener
- Eigen ontwerp ideeënbussen en zuil voor flessenbonnetjes
- Donatiebox voor het goede doel
- Organisatie van informatieavond over lipoedeem
- Een ideeënbus betrekt je medewerkers bij de organisatie
- Restyle website Lyceum Kralingen
- Bekendheid geven aan ziektebeeld
- Schot Internet & Design wordt Eudokia Internet & Design
- Logo Bokbierfestival
- Google zet mobielvriendelijke websites bovenaan
- Diverse beursmaterialen ECOP
- Website gemaakt voor drs. Boonen
- Socialmedia campagne met creatieve content